Remont, budowa domu, prace rozbiórkowe – to najczęstsze sytuacje, kiedy stajemy przed dylematem, co zrobić z ogromną ilością śmieci. Oczywiście nie można ich tak po prostu wyrzucić do kosza na odpady zmieszane, a tym bardziej zostawić w lesie czy przy drodze. Zdecydowanie najwygodniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usługi profesjonalnej firmy, która najpierw podstawi kontener na gruz w Sosnowcu, a następnie odbierze go wraz z zawartością. Kiedy szczególnie warto się na to zdecydować? Jak zamówić taką usługę? Tego dowiesz się z naszego artykułu.
Dużo kłopotliwych odpadów? Można pozbyć się ich od ręki
Śmieci powstające podczas remontu mieszkania, budowy domu czy innych prac budowlanych, to zawsze duży problem. W pewnym momencie może się ich uzbierać tyle, że nie sposób będzie wywieźć je np. do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zwłaszcza dysponując tylko samochodem osobowym.
W takiej sytuacji z pomocą przychodzą firmy oferujące wynajem kontenerów na gruz w Sosnowcu. Pojemność kontenera dobiera się pod kątem prognozowanej lub już zebranej ilości śmieci – w przypadku remontu mieszkania wystarczający powinien być kontener mieszczący 3-5 metrów sześciennych.
Po wypełnieniu kontenera ponownie kontaktujemy się z firmą, która dostarczyła pojemnik. Wówczas na miejsce przyjeżdża samochód i zabiera kontener wraz z zawartością. Śmieci trafiają do punktów recyklingu, a te, których nie da się ponownie wykorzystać, na wysypisko.
Zlecenie wywozu odpadów jest bardzo dobrym pomysłem, gdy:
-
Jesteśmy w trakcie lub w przededniu remontu mieszkania;
-
Wykańczamy dom lub mamy za sobą etap prac murarskich, podczas których powstało mnóstwo gruzu;
-
Planujemy przebudowę, prace rozbiórkowe etc.;
-
Zabieramy się za wielkie porządki w ogrodzie, z wycinką drzew, wymianą trawnika itd.
Dlaczego warto?
Zamówienie kontenera na gruz w Sosnowcu i zlecenie wywozu odpadów po remoncie, budowie czy pracach gospodarskich, to pod wieloma względami bardzo dobry wybór. Owszem, za taką usługę trzeba zapłacić, natomiast w ostateczności to i tak może być opłacalne rozwiązanie. Oto najważniejsze korzyści:
-
Oszczędność czasu i energii– nie trzeba już samodzielnie organizować transportu, pakować odpadów do worków i czekać w kolejce do PSZOK;
-
Oszczędność pieniędzy– nie wydajemy środków na paliwo i nie ryzykujemy uszkodzeniem prywatnego auta, o co bardzo łatwo w przypadku próby samodzielnego wywiezienia dużych ilości gruzu;
-
Gwarancja legalnego pozbycia się śmieci– firmy oferujące wywóz odpadów działają zgodnie z prawem i rygorystycznie przestrzegają przepisów środowiskowych;
-
Brak konfliktów sąsiedzkich– zamawiając kontener na gruz przed rozpoczęciem remontu mieszkania, nie ryzykujemy, że śmieci zaczną przeszkadzać sąsiadom – nie ma potrzeby składowania ich na klatce schodowej czy terenie przed blokiem, można na bieżąco wyrzucać je do kontenera.
Co można wyrzucić do kontenera na gruz?
Wszystko zależy od polityki konkretnej firmy świadczącej usługę wywozu odpadów poremontowych i pobudowlanych. Z reguły jednak do kontenera śmiało można wyrzucać: gruz, cegły, suporeks, materiały izolacyjne (wełna mineralna, styropian), folie, papę, opakowania po chemii budowlanej, worki po klejach i cemencie, szkło, drewno, ziemię zmieszaną ze śmieciami itp.
Jak zamówić taką usługę?
Usługę podstawienia kontenera na gruz i wywiezienia kłopotliwych odpadów w Sosnowcu świadczy P.H.U. Koliber. Firma ma w swojej ofercie kontenery o pojemności od 3 do 10 metrów sześciennych, gwarantując ich dużą dostępność i tym samym krótkie terminy udostępniania pojemników. Wystarczy więc tylko skontaktować się z P.H.U. Koliber i zarezerwować kontener dla siebie z dostawą pod wskazany adres. Ze szczegółami usługi zapoznasz się na stronie koliber-dg.pl.
Artykuł sponsorowany