gazetasosnowiec.pl

gazetasosnowiec.pl – dom, biznes, zdrowie

Promocja firmy poza internetem
Lifestyle

Promocja firmy poza internetem

Jak promować towary lub usługi swojej firmy? Większość z przedsiębiorców reklamuje się w Internecie, co nie dziwi. Każdy z nas kilkukrotnie w ciągu dnia coś w nim sprawdza. Nie jest jednak tak, że swoją firmę promować można jedynie wirtualnie. Wciąż istnieje wiele innych i kreatywnych pomysłów na reklamę.

Jak dotrzeć do klienta bez pomocy Internetu?

Internet daje wiele możliwości, jak profilowanie reklamy czy zawężanie grupy jej odbiorców. Nic jednak nie sprawdza się tak dobrze, jak bezpośrednie dotarcie do klienta. Pomagają w tym najróżniejsze gadżety reklamowe. Mogą one dostać się w ręce klientów na wiele sposobów np. podczas wizyty w sklepie czy siedzibie biura, na festiwalach i targach tematycznych. Często stanowią one upominek na święta lub dodatek do zakupów. Gadżety promocyjne są najróżniejsze. Największą popularnością cieszą się długopisy, notesy czy t-shirty z logiem firmy, ale można pokusić się o coś bardziej oryginalnego. Warto mieć na uwadze, że ludzie najczęściej sięgają po upominki reklamowe, które są przydatne. Dopiero później umieszczone na nich logo pozwala zbudować w ich świadomości określone skojarzenia wobec danej marki. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby zdecydować się np. na opakowania foliowe z nadrukiem. Z pewnością będą one pomocne w wielu życiowych sytuacjach. Jednocześnie woreczki z nadrukiem są niedrogie i pozwalają zapisać się w pamięci potencjalnych klientów.

Sposoby na reklamę poza Internetem

Gadżety reklamowe to nie jedyny sposób na promowanie swojej firmy. W zależności od grupy docelowej można zdecydować się na takie formy przekazu jak reklama w gazecie czy ulotki. Przykładowo, firmy farmaceutyczne mogą przygotować ulotki, które będą dostępne w przychodniach i centrach zdrowia. W wielu przypadkach wciąż dobrze sprawdzają się banery reklamowe. Warto promować się również na targach, gdzie zainteresowanie klientów można przykuć ścianką tekstylnianą czy roll-upem. Sposobem na nienachalną reklamę jest ufundowanie strefy relaksu np. na festiwalu. Logo firmy można umieścić wówczas na leżakach, stolikach czy parasolach. Będzie ono w naturalny sposób wywoływać pozytywne skojarzenia, związane z odpoczynkiem i zadowoleniem.

Istnieje wiele sposób na zareklamowanie swojej firmy. Choć Internet daje wiele możliwości, skutecznie promować można się również poza nim. Warto więc czasem pomyśleć twórczo i zastanowić się, jakimi drogami dotrzeć do klientów. Gdzie oni chodzą, w jakich miejscach bywają? To pomoże wręczyć im upominek z nadrukiem czy ulotkę z atrakcyjną promocją.