gazetasosnowiec.pl

gazetasosnowiec.pl – dom, biznes, zdrowie

Reklama sklepu internetowego
Porady

Reklama sklepu internetowego – gdzie reklamować?

Każdy przedsiębiorca prędzej czy później zda sobie sprawę, że reklama jest dźwignią handlu, ponieważ nawet jeśli posiada najlepszy produkt w branży, to nikt się o tym nie dowie bez dobrej reklamy. Media reklamy tradycyjnej – radia czy telewizji, są jednak okupowane przez wielkie, globalne marki i mali przedsiębiorcy nie mają tam czego szukać. Na szczęście powstał Internet, który nie jest jeszcze tak zabetonowany.

Marketing w mediach społecznościowych

Media społecznościowe to jedno z najlepszych miejsc, w którym możemy reklamować swoją markę. Na polskim rynku szczególnie popularne media to Facebook oraz Instagram, na których możemy budować swoje profile i organiczny zasięg oraz reklamować produkty z wykorzystaniem Facebook ads.

Profile naszej marki to świetne miejsce na content marketing, czyli tworzenie i udostępnianie wartościowych treści za darmo w celu budowania zasięgów. Takie zasięgi można następnie wykorzystać do budowania listy mailingowej, np. tworząc darmowy Ebook, który można otrzymać za podanie swojego maila wraz ze zgodą na dalsze działania marketingowe. Taka listę możemy następnie wykorzystać do informowania o promocjach np. w naszym sklepie internetowym i pozyskiwanie sprzedaży.

Budowanie profili warto wspomagać płatnymi reklamami, ponieważ osiąganie tylko organicznego zasięgu na Facebooku jest obecnie niemal niemożliwe.

Marketing w wyszukiwarkach internetowych

Poza mediami społecznościowymi należy zadbać, żeby sklep internetowy czy strona naszej marki była obecna w wyszukiwarkach, a przede wszystkim w wyszukiwarce Google i pozyskiwała ruch organiczny.

Dziedzina, która zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron w wyszukiwarkach to SEO, a całość działań marketingowych, np. dodatkowe reklamy Google ads to SEM. Innymi słowy, SEO to działania mające na celu pozyskanie pozornie darmowego ruchu organicznego, a SEM to całość działań, czyli również płatna widoczność w wyszukiwarce. W praktyce działania SEO nie są darmowe, ponieważ proces ten wymaga odpowiedniej optymalizacji strony oraz tworzenia linków, co wiąże się z koniecznością współpracy z firmą zajmującą się pozycjonowaniem.

Inne metody marketing w sieci

Swoje produkty warto dodatkowo umieścić w porównywarkach cen czy agregatorach ofert, takich jak:sofario.com oraz zoofario.com

Ciekawym sposobem na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym jest również współpraca z siecią afiliacyjną, która zrzesza partnerów i pozwala im zarabiać % od sprzedaży, które pozyskali do naszego sklepu.

Jak zacząć marketing internetowy w swojej firmie?

Skoro znamy już różne dostępne platformy, to warto zastanowić się, jak zabrać się za marketing internetowy swojej firmy. Przede wszystkim trzeba najpierw określić, na czym nam najbardziej zależy To oczywiście zależy od typu prowadzonej działalności. Czy jest to sklep, firma, a może inny biznes usługowy. Warto też podjąć decyzję, czy jesteśmy w stanie sami poprowadzić takie przedsięwzięcie. Jeśli chcemy osiągnąć zamierzone efekty szybko i bez przeszkód, to trzeba mieć w tym doświadczenie i odpowiednią wiedzę. 

Marketing online – samemu czy z profesjonalną firmą?

Jeśli tylko budżet nam na to pozwala, to warto postawić na sprawdzoną firmę, która przygotuje nam odpowiednie kampanie. Do wyboru jest wiele opcji. Można działać kompleksowo, na różnych płaszczyznach, lub skupić się tylko na jednej platformie. Jeśli posiadamy stronę internetową, to warto korzystać z Google Ads. Jeśli jednak naszą podstawową formą komunikacji z klientem jest strona na Facebooku, to zdecydowanie lepiej wybrać Facebook Ads. Są firmy, które specjalizują się w różnych formach reklamy jednocześnie. 

Skutecznie do celu – reklama w social media

Działalność w Internecie to teraz podstawa efektywnego biznesu. Dlatego trzeba stale się rozwijać i poznawać nowinki w świecie online, które pozwolą nam stale być na topie. Sprawdź koniecznie dostępne formy reklamy w Internecie!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *